Saturday, May 23, 2015

Notebooks


I’m writing notes all the time. Whether its song lyrics, story ideas, 
inspirations, plans, mind maps, observations, memories, do-to-lists, dreams etc. Writing things down helps me remember and it also gives me a little peace of mind because otherwise my head would probably explode or my loved ones would get super fed up with me talking and wondering about everything all the time. 
I am very talkative person anyway and I often get really excited while talking 
so it’s good if I write down at least half of the stuff, 
which pops in to my head.

Kirjoitan asioita muistiin koko ajan. On ne sitten laulujen sanoja, tarinaideoita, asioita, jotka inspiroi, miellekarttoja, suunnitelmia, muistoja, tehtävälistoja tai unia. Asioiden kirjoittaminen helpottaa mua muistamaan sekä antaa mielenrauhan, sillä muuten mun pää varmaan räjähtäis tai mun läheiset kypsyis siihen, että puhuisin 
ja pohtisin ihan koko ajan jotain. Oon muutenkin erittäin puhelias ja usein innostun selittäessäni, joten on hyvä, jos kirjoitan ylös edes puolet niistä asioista, 
jotka putkahtavat mun päähän.

Some of my notebooks 
(the one that says Shakespeare is actually my newest diary) 

I have many notebooks with different themes. For example I have one where I only write down my thoughts about acting. Lately I have been actively using my big notebook which includes a lot of different themes. I don’t write anything 
in order there, I just open it up when I need to safe an idea and 
it actually looks like a big mess but I don’t care.

Mulla on monia muistikirjoja eri teemoilla. Esimerkiksi yhteen kirjoitan 
ainoastaan ajatuksia näyttelijäntyöstä. Viime aikoina oon aktiivisesti käyttänyt 
mun jättimuistikirjaa, joka sisältää monia eri teemoja. En kirjoita sinne missään järjestyksessä, vaan avaan sen kirjotusvimmassa aina siitä kohtaa, missä sattuu olevan tyhjää ja se näyttääkin aika sekavalta, mutta se ei haittaa.


And besides writing down notes I also still write my own diary. So I’m basically 
writing almost all the time. I prefer writing by hand but I do use my phone a lot 
when I don’t have any of my notebooks with me. So when I’m sitting in a café 
and it seems that I’m checking my e-mail or instagram I’m probably 
writing something random down. That’s how my mind works.

Näihin muistikirjoihin kirjottamisen lisäksi, kirjoitan edelleen päiväkirjaa. 
Eli kirjoitan siis melkein koko ajan jotain. Tykkään kirjoittaa käsin, mutta käytän myös paljon puhelintani, sillon kun mulla ei satu olemaan yhtäkään noista mun muistikirjoista mukana. Eli kun istun kahvilla ja näyttää siltä, että tsekkailisin 
mun sähköpostia tai instagramia, kirjoitan luultavasti jotain satunnaista ylös. 
Näin mun mieli toimii.



2 comments:

  1. hyvä idea. pitäs itekkin varmaan kirjottaa muistiin ku mulla on niin onnettoman huono muisti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannattaa ehdottomasti :) omia muistiinpanoja on hauska lukea myöhemmin ja yllättyä omasta ajatuksenjuoksusta.

      Delete