Wednesday, August 27, 2014

I'm a storyteller


I love telling stories. That’s what my life is all about – telling stories, one way or another because I have stories to tell. I can put my stories in my songs, pictures, acting, physical performances, and short moments with friends or strangers and 
of course here on my blog. Maybe that’s a one reason why I started this blog. 
I want my stories to be heard.

My stories are with me everywhere I go. I have so many of different stories in my mind all the time and I’m working on them constantly. I work with them even in very strange places and in very funny or even odd situations. I like to live through my stories and see how they make me feel. By this I mean many different things. My main tool in living in my stories is my imagination. It’s always been 
very strong. I love to immerse myself in stories.

I’ve been writing this one song for some time now which is really dark and 
makes me feel kind of depressed and careless. When I reach that feeling 
I find amazing things to say and the melody just flows from my mouth. 
It’ll be finished soon and I really like it and enjoy performing it.

It’s a bit weird how I’m comfortable of writing about dark things even though 
I’m such a positive young girl. I just like to explore different sides of myself and
 the happy Ida I know quite well. It’s fun and fascinating to have a mystery in me.

I can’t wait to go abroad and tell my stories to all these new people I’ll meet.

Good night!


Rakastan tarinoiden kertomista. Mun tehtävä tässä maailmassa taitaakin olla tarinoiden kertominen tavalla tai toisella, koska mulla on niitä kerrottavana. 
Kerron tarinani lauluissa, kuvissa, näyttelemällä, erilaisissa fyysisissä teoissa 
ja pienissä arkisissa hetkissä ystävien tai tuntemattomien kanssa ja 
tietenkin täällä blogissa. Ehkä sen takia aloitinkin tämän blogin. 
Haluun että mun tarinat tulee kuulluiksi.

Mun tarinat on mulla aina mukana mihin tahansa menenkin. 
Mulla on hurja määrä eri tarinoita ja tarinan aihioita mielessä koko ajan ja työstän niitä jatkuvasti. Työskentelen niiden kanssa jopa hyvin kummallisissa paikoissa 
ja ihan hassuissa tai jopa oudoissa tilanteissa. Tarkoitan tällä aika montaa 
eri asiaa. Mun tärkein työkalu tarinoita tehdessä ja niissä eläessä on mun mielikuvitus. Se on aina ollut tosi vahva. Rakastan tarinoihin uppoutumista.

Oon nyt jo pidemmän aikaa tehnyt yhtä biisiä, mikä on tosi synkkä ja saa mut tavallaan sellaiseen masentavaan ja huolettomaan tunnetilaan. Kun saavutan tän tunnetilan, löydän makeita juttuja ja melodia vaan virtaa ihanasti suustani. 
Biisi alkaa olla kohta valmis. Pidän siitä tosi paljon ja nautin sen esittämisestä.

On hieman hassua, kuinka helppoa ja mukavaa mun on kirjoittaa 
synkkiä tarinoita, vaikka olenkin tällainen elämäniloa täynnä oleva nuori tyttö. 
Musta on kiinnostavaa tutkia eri puolia itseästäni ja tunnen onnellisen Idan 
jo aika hyvin. On kiehtovaa olla mysteeri jopa omalle itselle.

En malta odottaa, että pääsen lähtemään maailmalle 
kertomaan tarinoitani kaikille uusille tuttavuuksille.

Hyvää yötä!


No comments:

Post a Comment